Разполагате с качествени доставчици на интересни продукти и мислите да отворите магазин, за да ги предлагате? Тогава със сигурност трябва да помислите и за варианта онлайн магазин. Предимствата на онлайн магазините са много. Като започнем от значително по-ниски разходи за наем и начална инвестиция и завършим с това, че ще имате възможност да продавате продуктите си на много по-голяма аудитория, отколкото ако имате физически обект. Другият разход, с който ще се разминете, в случай, че имате само онлайн магазин е закупуването и поддръжката на касов апарат.
Към услугата изработка на онлайн магазин причисляваме и всички други сайтове, с по-широка функционалност от информативният уеб сайт, като сайтове за хотели и къщи за гости с вградена система за онлайн резервации и предварително заплащане с кредитна/дебитна карта и други.
В 21-ви век дизайнът на вашият онлайн магазин е началното впечатление на посетителя. Едно от най-важните неща за постигане на максимални конверсии е магазинът ви да е удобен, както за настолни компютри, така и за мобилни телефони и таблети. Ние, разбира се, ще се погрижим за това дизайнът ви да вдъхва увереност, да е лесен за навигация и да се адаптира спрямо устройството, от което се достъпва.
Изискването сайтът ви да е подходящ за всички устройства е и едно от важните условия за доброто му класиране в Google.
Адаптивният (Responsive) дизайн стана задължителен елемент за всеки уеб сайт и онлайн магазин, който иска да се класира на високи позиции в търсачките и по-специално в Google от края на 2018 година. Тогава от Google въведоха т. нар. Mobile First Indexing. Това означава, че вече ботът на търсачката, който преминава през сайта ви ще го прави първо от мобилно устройство и съответно ще вижда първо мобилната му версия. Затова и сайтовете без такава постепенно ще отпаднат от класацията на Google.
Това, разбира се, не е изненада тъй като от доста време наблюдаваме, че около 75% от всички посетители, достъпват сайтовете от мобилни телефони или таблети, а само 25% са от настолни компютри и лаптопи.
Процентът на конверсии от мобилните посетители също е доста по-висок.
Според начина си на използване и създаване сайтовете биват статични и динамични. При статичните сайтове всичко е код и промяната на съдържанието става значително по-трудно.
Ние изработваме изцяло динамични сайтове и онлайн магазини, направени на най-използваната система в света – WordPress, като за да я превърнем в онлайн магазин ще използваме и безплатното разширение WooCommerce.
Още информация за платформата и защо трябва да изберете нея, може да прочетете тук.
Предимствата на динамичните сайтове са много, но основното е, че ще можете с лекота да добавяте неограничен брой страници, публикации, снимки, видеа, продукти и продуктови категории към магазина си, през удобен панел, преведен на български език.
Логото и цветовете на онлайн магазина ви, заедно с дизайна му са първото впечатление на всеки посетител. Тези важни елементи всъщност са важна част от превръщането на посетителя в клиент.
От изключително значение е цветовете на сайта ви да не изглеждат спамърски, нюансите да си подхождат, както с дизайна, така и с логото и цялостната идея на бизнеса.
Ние работим с изключителни професионалисти в сферата на уеб дизайна и можем да гарантираме качествена изработка на подходящо лого и избор на чудесни, ненатрапващи цветове за новият ви онлайн проект, за изработка на онлайн магазин.
Тук идва на помощ SEO оптимизацията за търсачки и по-специално за Google.
Оптимизацията на онлайн магазина започва с пълен одит на неговите вътрешни страници и проучване на подходящите за нишата ключови думи.
След това се пристъпва към оптимизирането на съдържанието на магазина. Факторите, които трябва да бъдат покрити се разделят на вътрешни и външни. Към вътрешните фактори спада оптимизацията на цялостносто съдържание на сайта. Оптимизира се текста, снимковия материал, заглавията на страниците, продуктовите страници, категориите и други неща, важни за класирането на сайта, за да може да получавате качествен, безплатен трафик от Google. Външните фактори за класиране включват изграждането на качествени връзки от доверени източници към сайта ви.
Скоростта на зареждане на страниците в онлайн магазина ви е един от най-важните фактори, както за посетителите, така и за класирането му в Google.
Според изследване на Google всяка секунда е важна за конверсиите ви и затова по-бързите сайтове получават предимство в класирането.
Нашият сайт в момента е максимално оптимизиран и средното време за зареждане е 0.5 сек. (половин секунда), което е по-добро от 95% от всички сайтове и го прави един от най-бързо зареждащите сайтове. Затова със сигурност няма да съжалявате ако ни се доверите, ние ще направим сайта ви максимално бърз и функционален.
Тук ще поговорим за два от инструментите на Google, които ще помогнат както за по-бързото индексиране и класиране на сайта ви, така и за това да научите повече за вашите клиенти.
Google Analytics е най-мощният инструмент за анализ на посетителите към момента.
При правилна интеграция той ще ви помогне да проследявате действията на посетителите си, ще създаде демографски данни за аудиторията ви и още куп статистики, които ще са ви от полза, особенно когато започнете да създавате реклами и да ги насочвате към правилните хора.
Затова е много важно онлайн магазинът ви да е интегриран с тази невероятна система за анализ на потребителското поведение.
Другата платформа на Google, с която ще интегрираме магазина ви е Google Search Console. Това е система, която помага на търсачката да открива новите ви страници, продукти и категории по-бързо, но също така и известява при евентуални грешки, които биха могли да пречат на правилното им индексиране. Интеграцията и настройката на Google Search Console е особенно важна ако искате сайта ви да се класира добре и да научавате за възникнали проблеми с индексирането му веднага щом такива се появят.
Освен, че ще интегрираме и двата инструмента по най-добрият начин с онлайн магазина ви, ще ви покажем и как да ги използвате, за да извлечете максималното от тях.
Въпреки, че основният метод за разплащане с онлайн магазините в България, в момента е наложен платеж, с разрастването на всеки магазин, а и при определени ниши плащанията с ePay, EasyPay и кредитни/дебитни карти може да осигури ключово предимство.
Например ако продавате подаръци е важно да предоставите възможност за предварително заплащане на поръчката от клиента и доставката и директно на получателя.
Както знаете според наредба Н-18 от 13 декември 2006 година – онлайн магазините могат да работят и без касов апарат, стига да получават плащания от лицензирани пощенски оператори, под формата на пощенски парични преводи.
Тъй като вече повече от 7 години работим така със собствените си онлайн магазини, сме добре запознати с това как да започнете да приемате наложените си платежи, плащанията с карти и други по този удобен начин и с удоволствие ще ви спестим главоболията за закупуване и поддръжка на касов апарат.
Ще отделим особено внимание и подробно ще обсъдим с Вас и ще обясним методите за плащане, за да ви помогнем да решите кои от тях са най-удачни за вашият бизнес модел и ще ги интегрираме в онлайн магазина ви.
С помощта на административния панел на онлайн магазина си Вие ще имате пълен контрол върху съдържанието му. Ще можете сами да добавяте новите си продукти, категории, страници и публикации, да качвате картинки и да вмъквате видеа и най-хубавото е, че нямате ограничение. Може да добавите толкова колкото искате.
Разбира се, в случай, че не искате сами да вършите тази работа може да ни наемете, за да правим това вместо вас.
Контактната страница е една от важните страници на сайта ви. От там клиентите и посетителите на онлайн магазина ще се свързват с вас, при възникнали въпроси и проблеми.
В случай, че имате и стационарен обект, в който обслужвате клиентите си и на място ние ще се погрижим да Ви създадем профил в портала Google My Business.
След това ще свържем местоположението на бизнеса ви с интерактивна Google карта, която да се визуализира на контактната ви страница.
През профила, който ще създадем в Google My Business, клиентите ви не само ще виждат стационарното местоположение на магазина ви (ако има такова), но ще могат и да оставят отзиви за бизнеса ви.
Разбира се, формите в един онлайн магазин могат да са повече от една. Например ще създадем добре оформена форма за връщане на продукти и рекламации, на съответната за това страница в магазина ви, както и всяка друга форма, която е необходима за бизнеса ви.
Както се досещате социалните мрежи са доста силен сигнал, както за посетителите ви, така и за търсачките.
Затова създаването на профили в трите най-използвани социални мрежи в момента – Facebook, Instagram и Twitter и свързването им са важна част от изработката на онлайн магазина.
Като след направата и оптимизирането на профилите ще ги свържем помежду им и със сайта ви, за да извлечете максимална полза от тях.
А за да са още по-ефективни рекламите Ви можем да интегрираме на сайта Ви Google Ads Remarketing Tag и Facebook Pixel. По този начин ще можете да създавате аудитория от посетителите си и да им рекламирате таргетирани реклами с по-голяма възвръщаемост.
Накрая ще ви дадем основни насоки относно публикациите и поддръжката на новите ви социални канали.
Спамът и хакерските атаки са ежедневие, когато имате уеб сайт или онлайн магазин. Това не трябва да ви плаши, а по-скоро да ви окуражава да подобрявате защитата си.
Защитата на онлайн магазина ви е изключително важна и ние ще се погрижим да го направим максимално защитен.
За целта най-важното условие е да се използва доверен и защитен хостинг, на който да се помести новият ви сайт.
Ние работим с две от най-добрите хостинг компании на българският пазар, които до момента не са ни разочаровали.
Ще настроим и разширение за локална защитна стена, която да блокира зловредните атаки още преди да са достъпили сървъра ви.
За да се преборим с email спамът, ще настроим SpamAssassin на сървърно ниво.
За допълнителна защита, по желание на клиента, ще включим и двуфакторна идентификация за всички администратори и редактори на онлайн магазина, за да се избегне вход от неуторизирани устройства.
Към цената на хостинг планът си ще получите и безплатно SSL сертификат. Този сертификат е допълнителна защита за вас и вашите посетители. Той криптира връзката между сайта ви и посетителите и предпазва личните им данни.
SSL сертификатът също е един от факторите за класирането на сайта ви в Google, което ще ви донесе още допълнителни ползи.
Правилната настройка на мейл сървърът ви осигурява безпроблемна доставка на всички имейли, които разпраща сайта ви. Това са имейлите за нова поръчка, имейлите за създаване на нов профил, маркетинг имейли и други служебни имейли. Тук задължително ще настроим всички протоколи за разпращане на имейли, а именно – SPF записи, DKIM и DMARC.
Крайният резултат е, че ще имате безпроблемен служебен имейл, включващ домейна на сайта ви. Например, нашият служебен имейл е: office@webseo.bg
Използването на имейл, включващ името на сайта е важно, както за клиентите ви, така и за вашите партньори, с които ще комуникирате от името на бизнеса си. Затова, оставете ни да се погрижим за правилната му настройка.
Може би сте запознати с регламента за защита на личните данни, който влезе в сила от 25-ти май 2018 година.
Регламента не бива да ви плаши, той е създаден, за да бъде информиран потребителят за личните данни, които се изискват от него.
Тъй като онлайн магазините събират значително количество лични данни, за да могат да осъществяват доставките си е изключително важни те да са изрядни, спрямо регламента.
А най-важното е да информират потребителите си, преди да съберат каквито и да било лични данни от тях, както и да ги защитят максимално добре, след това.
Ние ще се погрижим новият ви онлайн проект да покрие изискванията на регламента за защита на личните данни.
Картата на онлайн магазина представлява XML таблица, която включва всички страници, продукти, категории и т.н. Картата на сайта също се свързва с Google Search Console, за да информира търсачката за новите страници на онлайн магазина ви максимално бързо, а Google от своя страна да се погрижи да ги индексира максимално бързо и безпроблемно.
Ние ще създадем за вашият онлайн магазин напълно динамична карта на сайта, която ще се обновява автоматично с добавянето на всяко ново съдържание. Тя също автоматично ще се обхожда от Google Search Console, което ще доведе до безпроблемно и бързо индексиране на всяко ново съдържание, което създадете.
След като завършим изработката на онлайн магазина ви ще отделим час и половина, в който ще ви обясним подробно как да работите с новата си система за управление на съдържанието.
Ще ви научим на всичко необходимо за да създавате качествено и оптимизирано съдържание за онлайн магазина си.
Обновяването на системата WordPress, темата на сайта и всички разширения на месечна база е важно както за сигурността на онлайн магазина, така и за функционалността му.
Ние ще ви обясним как да правите това сами, но понякога след дадено обновление се изискват по-специални технически умения, тъй като не всички разширения са направени да работят добре едно с друго. Хубаво е да правите резервно копие на файловете и базата данни на сайта си преди да обновите системата или разширенията, за да се избегнат проблеми.
Затова ние винаги тестваме всяко обновление на изолирана среда, преди да го направим на вашият сайт и предлагаме поддръжка, която включва както актуализиране на разширенията и темата на сайта Ви, така и мониторинг на системата и сървъра ви.
Освен стандартните функционалности за всеки онлайн магазин можем да включим и по-нестандартни такива.
В следващите редове ще се постарая да изброя повечето функционалности, които успешно сме имплементирали и са донесли успех на клиентите ни.
Други разширения
Разбира се, съществуват още хиляди разширения и функционалности, които може да добавите към онлайн магазина си. Тук сме изброили само най-често добавяните.
В случай, че искате да добавите нещо, което го няма в гореизброените възможности, свържете се с нас за да измислим начин за реализацията на идеята ви.