Имате атрактивен уеб сайт, но все още нямате достатъчно посетители и реализации? Преди да преминете към Facebook и Google Ads рекламите е хубаво да обърнете внимание на SEO оптимизацията на сайта си. Вярно е, че с правилна реклама може да се постигне висока възвръщаемост на инвестицията, но когато се комбинира добра рекламна стратегия с устойчива SEO оптимизация със сигурност ще извлечете много повече ползи и възвръщаемостта Ви ще бъде в пъти по-висока.
SEO оптимизацията е най-лесният начин вашият сайт или магазин да получи безплатен таргетиран трафик като това е възможно, когато той е класиран на първите страници в търсачките, за България – Google. Чрез този метод получавате органични резултати, за които не е нужно да заплащате както при платените реклами.
В превод SEO означава оптимизация на търсещите машини, а на практика това е съвкупност от дейности, които позволяват на търсачките (Google) да откриват и класират вашият сайт.
SEO оптимизацията е процес, при който сайта се привежда във вид, който правилно да насочи Google и другите търсачки относно тематиката и ключовите думи, за които да го класират. Познати са над 200 фактора, които Google използва, за да класира даден сайт и колкото повече от тях бъдат покрити, толкова шансът сайта Ви да излезе на челни позиции е по-голям.
Чрез SEO оптимизация ще достигнете повече потребители и органично ще повишете продажбите на вашия онлайн магазин или посещенията във вашия сайт. Оптимизацията за търсещите машини е един от основните процеси за постигането на успешен онлайн магазин или сайт. Добре извършената оптимизация класира сайтът Ви на по-предни позиции в търсачките и постигате органичен трафик, което означава и повече посещения и продажби.
Преди 2010 година класирането в Google беше доста по-лесна задача. Колкото повече пъти се споменеше дадена фраза на страницата, толкова по-голям беше шансът тази страница да се класира за нея. Използваха се недобри практики за класирането на страници, като изреждане на ключови думи, скриване на текст и др., които доведоха до зле написано съдържание, което въпреки това се класира.
В момента тези практики могат да доведат единствено до наказание от Google и той да спре да се индексира сайта ви. И това е добре, защото целта на най-голямата търсачка в света е по-напред да излизат сайтовете, които предоставят по-полезна информация на посетителите си от класираните под него.
И тогава се появи…
В SEO 2.0 най-важното е потребителското поведение и добрата структура на сайта и вътрешните му страници. Тук не работи излишното изброяване на ключови думи, вместо това тези ключови думи трябва да имат смисъл и посетителят да остане доволен от информацията, която е намерил при вас.
Google разбира това по няколко начина. Единият от тях е времето, което посетителя е прекарал на страницата Ви, след като е влязъл от конкретна ключова дума. Важно значение има и процентът на затворили страницата ви в първите 5 секунди, след посещението си. Тук не трябва да се гледа информацията от Google Analytics, защото търсачката използва различен алгоритъм, за разпознаването на спам съдържанието, който работи дори сайта да няма Google Analytics.
Всъщност за всеки сайт SEO оптимизацията е невероятно предимство. Това е така, защото органичният трафик от Google носи най-голям процент реализации, спрямо трафикът от реклами, имейл списъци и т.н.
Няма нищо чудно в това, тъй като органичният трафик се базира на това, което хората търсят, докато рекламите не винаги биват насочени към някой, който непременно ще е готов за покупка на предлагания продукт или услуга.
Трафикът от търсещите машини е най-силно конвертиращият трафик. Казано по-ясно: шансът клиент да предпочете ваш продукт или услуга е много по-голям ако този клиент достигне до вашият сайт чрез търсачка (Google), отколкото посредством реклама. Страниците класирани на първа страница в търсачките събират повече от 90% от всички посещения на потребители, а страниците със съдържание (пр. блогове) отбелязват органичния трафик като източник номер едно на трафик. Ефективната SEO оптимизация се базира на правилна структура и технически характеристики на сайта – слабо вероятно е неоптимизиран сайт да се класира на първите страници. Добре написан код, правилна и логична структура, използваемост, бързина са само някой от елементите, които са нужни за по-добрата работа на потребителите с вашия сайт и неговото добро класиране.
Ето защо се нуждаете от добре направена оптимизация за търсещи машини.
С помощта на SEO вашите клиенти ще ви намират по-лесно и няма да се налага вие да ги таргетирате и търсите, както и да плащате за скъпи реклами.
Както вече споменахме SEO оптимизацията е сложен процес, който можем да разделим на няколко етапа, които спазваме при всеки наш клиент, като по този начин гарантираме качеството на предлаганата услуга.
ИЗГОТВЯНЕ НА SEO СТРАТЕГИЯ
ПРОУЧВАНЕ НА КОНКУРЕНЦИЯТА И КЛЮЧОВИТЕ ДУМИ ЗА НИШАТА
Първото нещо, което трябва да направим, преди да преминем към оптимизацията е да изберем правилните ключови думи, за които искаме сайта да се класира. За целта трябва да проучим конкурентните сайтове и да видим кои са думите, които носят най-голям органичен трафик от Google. След това следва да проверим дали сайта вече е оптимизиран за дадени фрази за търсене и дали те са подходящи.
ПЪЛЕН SEO ОДИТ НА САЙТА
Втората стъпка от оптимизационният процес е да се направи SEO одит на текущото състояние на сайта. С този одит ще можем по-лесно да работим по премахването на грешките, поради които сайта ви не се класира достатъчно добре.
SEO одита ще включва информация, както за On Page оптимизацията на сайта, така и за Off Page оптимизацията му. Ще сканираме всички страници за недостъпни ресурси, всички вътрешни и външни връзки.
След направата на одита ще преминем към премахване на откритите грешки една по една, като ще започнем с грешките, които са по страниците на сайта.
On page оптимизацията е първият етап, в който ще направим нужните промени по вътрешните страници на сайта.
Вътрешната SEO оптимизация се състои в това да подобрим вътрешната структура на линковете, скоростта и изживяването на потребителите.
Някои от нещата, които включва вътрешната оптимизация на сайта са:
Чрез on page оптимизацията ние ще преструктурираме страниците в сайта, за да съответстват на ключовите думи, по които искаме да се класират.
OFF PAGE ОПТИМИЗАЦИЯ И ЛИНК БИЛДИНГ
Обикновено след оптимизирането на страниците в сайта той започва да се класира за ниско-конкурентните ключови думи, които сме избрали. Въпреки това, за да успеем да го класираме и за по-трудните думи, носещи много повече трафик е необходимо да покрием и външните фактори за оптимизация.
За да се покрият външните SEO фактори е необходимо сайта ви да изгради добро онлайн присъствие, посредством линк билдинг и социално ангажиране. И докато преди време многото линкове водеха до добри резултати, в момента важно е качеството. Трябва да внимателно да се подберат правилните места за публикуване на PR материали и прес рилийзи. На този етап от изключително значение е да се създадат страници в социалните мрежи, които да ангажират потенциалните ви клиенти и да публикуват актуалните оферти и промоции на бранда ви.
Успешната SEO оптимизация на сайт или магазин е най-рентабилното решение за достигане на клиенти и реализацията на продажби. За постигането на добри резултати трябва да бъдат следвани най-добрите практики както при първоначалната изработка на онлайн магазин/сайт, но също и при последващата поддръжка. При нас процесът по SEO оптимизация винаги започва с одит. Отделяме достатъчно време на анализ и правилно разбиране на продуктова ниша, нуждите на клиентите и недостатъците на уебсайта. Процесът по оптимизация не се случва мигновено и често отнема месеци на постоянен анализ и промени. Крайният резултат е класиране на по-висока позиция в търсещите машини и дългосрочното запазване на този ранг.